עד לשחרור של גריד 3, תוכנת גריד 2 הייתה התוכנה המובילה בישראל ומהפתרונות המובילים בעולם לתקשורת תומכת וחליפית (תת"ח) ולהנגשת תוכנות מחשב. מאות ילדים ומבוגרים דוברי עברית (וערבית) משתמשים בגריד 2 לתקשורת עם הסביבה הקרובה והרחוקה ונעזרים ביכולות הרבות שהתוכנה מאפשרת לשימוש במחשב לצרכי פנאי, לימודים ותעסוקה. 

 תקשורת תומכת וחליפית (תת"ח) באמצעות המחשב התוכנה מאפשרת לאנשים שאינם מדברים או לכאלו המתקשים בדיבור להשתמש במחשב כאמצעי תקשורת המדבר עבורם. התוכנה מותאמת ליודעי קרוא וכתוב ולאנשים הנעזרים בסמלים לצורך תקשורת.

הנגשת המחשב לצרכי פנאי, תעסוקה ולימודים
באמצעות התוכנה יכולים גם ילדים ומבוגרים עם לקויות מורכבות (מוטוריות, קוגניטיביות, תקשורתיות וסנסוריות) לשלוח דואר אלקטרוני ומסרונים, לגלוש באינטרנט, להאזין למוסיקה, לצפות בתמונות ובסרטונים, לכתוב מסמכים ועוד.
למי התוכנה מתאימה?
תוכנת גריד 2 מתאימה למגוון רחב של אוכלוסיות: נפגעי שיתוק מוחין (CP) ילדים ומבוגרים ברצף האוטיסטי ילדים ומבוגרים עם עיכוב התפתחותי כללי ילדים ומבוגרים הלוקים בתסמונות שונות נפגעי מחלות ניווניות כגון ALS אנשים לאחר אירוע מוחי ולאחר פגיעות ראש
איך מפעילים את התוכנה
ניתן להפעיל את התוכנה במגוון אמצעים רחב: מקלדת, עכבר, ג'ויסטיק מסך מגע באמצעות מתגים על ידי שימוש באחת משיטות הסריקה הרבות הנתמכות על ידי המערכת עכבר ראש וג'ויסטיק ראש המאפשרים שליטה בעכבר באמצעות הזזת הראש מערכות מיקוד מבט המאפשרות שליטה בסמן על ידי הזזת האישונים ומיקוד המבט בנקודה במסך סריקה עם משוב שמיעתי מאפשרת שימוש בתוכנה גם על ידי אנשים עם ליקויי ראיה ואנשים שאינם רואים כלל.