הטיות אוטומטיות בגריד 3

גריד 3 תומך בהטיות אוטומטיות של פעלים ושמות תואר. המשמעות היא שבלוחות שבהם הוזנו ההגדרות הדקדוקיות המתאימות, ההטיות של פעלים ושמות תואר ישתנו באופן אוטומטי, בהתאם לגוף שנבחר. היום הוצאנו גרסה של לוחות "הקול כלול" שבה יישמנו יכולות אלה, שעד כה הוטמעו בעיקר בסדרת הלוחות "דיבור בסמלים", המורכבת יותר. בשלב זה שחררנו את גרסת ה – PCS בלבד, בהמשך, ולאחר שנקבל פידבק מכם על השימוש בלוחות, נשחרר גם גרסת Symbolstix עם יכולות אלה.

איך זה עובד

בלוחות רמה ב' עם הטיות אוטומטיות, מילות הפועל ומילות התואר משתנות בהתאם לכינוי הגוף שנבחר לפניהן. אם למשל המשתמש בחר במילה "אמא" ולאחר מכן במילת הפועל "ללבוש" התוכנה תכתוב ותגיד "אמא לובשת". ההטיה לכינוי הגוף המתאים הינה אוטומטית והיא תמיד בזמן הווה. בצילום המסך להלן המשתמשת עברה לדף אנשים ובחרה בו את המילה אמא ולאחר מבן בחרה בתא ללבוש. לאחר בחירת המילה אמא, בתא לנסוע רשומה המילה לובשת והיא זו שנכתבת לשורת המשפט.

 

גם בלוחות רמה ג' עם הטיות אוטומטיות, מילות הפועל ומילות התואר משתנות בהתאם לכינוי הגוף שנבחר לפניהן. בנוסף, המשתמש יכול לקבוע את הזמן – הווה (עכשיו), עבר (היה) או עתיד (יהיה). זמן הווה הוא ברירת המחדל. כמו כן, כל דף ביישום כולל עמודת מיליות המאפשרת את שילוב המיליות המתאימות במשפט. המשתמש יכול למשל לכתוב את המשפט "אני הלכתי לָ רופא". בצילום המסך להלן המשתמשת בחרה במילה אני, לאחר מכן בתא היה שבעמודה האפורה מצד ימין ובתא ללכת בו הייתה רשומה המילה הלכתי. לסיום נבחרה המילית לָ והמילה רופא

להורדת המדריך המלא הכולל הסבר איך להוסיף יכולות הטייה אוטומטיות הכנסו לקישור הבא – מדריך הקול כלול עם הטיות אוטומטיות